Министър Лиляна Павлова: Спасихме 180 млн.лв. от загуба със строителството на Северната скоростна тангента, направихме невъзможното за пет месеца

Министър Лиляна Павлова: Спасихме 180 млн.лв. от загуба със строителството на Северната скоростна тангента, на

30 декември 2015 | 10:41

Близо 1 млрд.лв. са усвоени по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013г. за рехабилитация и строителство на пътища в страната. С пускането на 13,5-километровия участък от Северната скоростна тангента се спасяват всички средства по програмата, която приключва успешно. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която участва в официалната церемония по пускане на движението по новопостроения участък на тангентата. На церемонията присъстваха премиерът Бойко Борисов, кметът на София Йорданка Фандъкова, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, зам. –министърът на регионалното развитие и благоустройството и председател на Управляващия орган на ОП „Регионално развитие“  Деница Николова, председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и др.  

Министър Павлова изказа благодарност на всички институции, строителите и надзора за положените усилия.  „Направихме и невъзможното за пет месеца. Преди пет месеца бяхме тук на гола поляна, а сега имаме 13, 5 км 8 -лентов участък, напълно готов и завършен с Акт 16 и разрешение за ползване. Изпълнени са всички условия на проекта въпреки, че никои не вярваше, че ще се справим“, отбеляза тя.  Министър Павлова подчерта, че благодарение на усилията и мащабната работа са спасени 180 млн. лв. по ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 за проекта.
 По думите й участъкът е  изключително важен, защото съкращава движението, прави го безаварийно и безконфликтно в тази част на столицата. Министър Павлова увери, че в началото на следващата година ще бъде довършени строителните дейности по съвсем малък участък от под 3 км на тангентата, който в съществената си част е завършен.   Според нея Северната скоростна тангента ще допринесе за развитието на тази част на столицата, защото новите пътища винаги водят бизнес и инвестиции, развитие на икономиката, а това значи повече работни места и прогрес занапред. 
Регионалният министър изказа благодарности и към фирмите – строители за денонощната работа в последните дни и седмици, за да може проектът да е факт. 
Трасето на Северната скоростна тангента, с обща дължина 16,5 км, преминава през шест землища на територията на София – Требич, Илиянци, Бенковски, Малашевци, Орландовци и Враждебна.  Началото на участъка е при км 0+000, който се намира западно от Софийския околовръстен път (СОП), на около 1.1 км след разклона за с. Мрамор.  Краят на участъка е при пътния възел тип „пълна детелина” на СОП на 1.1 км след новото начало на АМ „Хемус”. По дължината на трасето са разположени 7 напречни връзки и 5 пътни възела - пътен възел „Булевард Рожен”; пътен възел „Булевард Илиянци”; пътен възел „Булевард Чепинско шосе”; пътен възел „Източна тангента” и пътен възел „Софийски околовръстен път – АМ ”Хемус”. Трасето преминава над 3 реки – р. Какач, Владайска и Перловска река, и 6 канала, пресича 20 електропроводи и газопроводи и 20 водопроводни и канализационни мрежи. Изграждането на Северната скоростна тангента е от изключително значение за трафика в района на София. Тя не е част от Трансевропейската транспортна мрежа, но осигурява свързаност между няколко коридора от нея. Пресичат се три коридора от общоевропейските транспортни коридори - № IV, VIII и Х. Това от своя страна води до значително натоварване по отношение на трафика, тъй като през тях се осъществяват множество международни превози от и до Гърция, Румъния, Македония и Сърбия, преминаващи през територията на България. Освен това, в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от АМ „Хемус“, АМ „Тракия“, път I-6, път I-8 и множество други второкласни и третокласни пътища. Това води до особено тежко натоварване по сегашния Софийски околовръстен път II-18.
Изпълнител на строително-ремонтните дейности е  Консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: "Хидрострой" АД, "Пътни строежи - Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой - Т" АД, "Пътстрой Бургас" ЕООД и "Водстрой 98" АД. Стойност на договора за СМР: 180 млн.лв. с ДДС; Изпълнител строителен надзор: Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ", в който участват „СЖС България“ ЕООД, гр. София и  „СЖС Технос С.А.“, Испания. Стойност на договора за строителен надзор: 882 000 лв. с ДДС.
 
mrrb